Friday, October 11, 2013

Hari Kedua Bengkel Jom Kenali SPRUMS

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera. Setelah seharian mendengar slot ceramah bersama penceramah-penceramah jemputan, kini masa untuk aktiviti santai. Aktiviti Explorace diadakan pada hari Ahad, 6 Oktober 2013. Kali ini peserta-peserta dibahagi di dalam kumpulan baru sebanyak 3 kumpulan. Setiap kumpulan diberikan klu untuk ke setiap check point yang telah ditetapkan.

Pemberian klu kepada setiap wakil kumpulan.

Check point pertama setiap kumpulan adalah berlainan mengikut klu yang diterima. Hanya 3 check point sahaja untuk aktiviti ini. Di setiap check point pula peserta perlu menyelesaikan task yang diberi penjaga check point tersebut.

Check point yang telah ditetapkan ialah Sekolah Perniagaan Ekonomi, Institut Biologi Tropika dan Pemuliharaan (IBTP) serta Outdoor Development Centre (ODEC). Disebabkan kekeliruan pemahaman dengan klu yang diberikan, salah 1 daripada kumpulan tersebut telah terlajak hingga ke UMS Peak dan ada juga yang telah penat lelah mendaki untuk ke Bangunan Canselori.

Walau apa pun cabaran yang dialami ketika itu, syukur kerana setiap peserta dapat atasi bersama-sama sehingga berjaya bertemu semula di tempat pertemuan pertama kali iaitu di Anjung Siswa, UMS. Di mana peserta yang tidak pernah sampai ke Bangunan Canselori dapat merasa menaiki hingga ke atas sana.

Gambar sepanjang aktiviti Explorace:




 Permulaan Explorace.

 Kumpulan yang tersalah check point di Bangunan Canselori.

 Di Outdoor Development Centre (ODEC)

Di Institut Biologi Tropika dan Pemuliharaan (IBTP)



 Ucapan dari Ketua Sekretariat, Abdul Khadir bin Mohmad Adli.

 Pemberian cenderahati daripada Ketua Sekretariat kepada Timbalan Ketua Sekretariat Cawangan Kampus Sandakan, Nursyuhada bt. Mohamad Zaini.
Pemberian cenderahati daripada Ketua Sekretariat kepada Timbalan Ketua Sekretariat Cawangan Kampus Labuan, Muhamad Nur Syafik.

Antara peserta-peserta yang telah menjayakan Bengkel Jom Kenali SPRUMS.

Terima kasih diucapkan kepada semua yang telah terlibat dalam menjayakan Bengkel Jom Kenali SPRUMS ini. Semoga ukhwah yang baru terjalin ini dapat dijaga bersama, pengalaman yang diperoleh harap berguna di masa akan datang, kenangan disimpan untuk dikenang bersama dan setiap pengetahuan dapat diguna pakai dengan sebetulnya.

"BERSAMA KITA MEMBANTERAS RASUAH, ANDA BOLEH MELAKUKAN PERUBAHAN"

No comments: