Friday, September 27, 2013

Program Jom Kenali SPRUMS

Assalammualaikum. Salam Sejahtera. Salam 1 Malaysia. Salam Anti Rasuah dan Salam Eco-Campus.


Seperti biasa, bermulanya semester baru, pelajar akan bersilih ganti memasuki ke alam universiti serta ada juga yang telah menghabiskan pengajian. Begitu juga dengan pelajar-pelajar di Universiti Malaysia Sabah. Disebabkan itu, kami, Sekretariat Pencegahan Rasuah UMS telah membuka pengambilan baru Rakan Sekretariat di bawah Program Jom Kenali SPRUMS pada 17-19 September yang lepas. Program ini adalah bagi pelajar-pelajar yang ingin mengaktifkan diri, mengasah kemahiran insaniah dan menimba banyak pengalaman di kampus ini.

Feedback yang kami terima dari pelajar-pelajar agak memberangsangkan terutamanya dari pelajar tahun pertama dan kedua.

Suasana sekitar booth kami yang telah dibuka di luar Perpustakaan Universiti Malaysia Sabah.


  

 Selepas Program Jom Kenali SPRUMS berakhir, sesi temuduga telah dibuka pada minggu berikutnya untuk mereka yang telah mengisi borang sebagai Rakan Sekretariat. Sesi temuduga dijalankan selama seminggu di Pejabat SPRUMS sendiri.

 

Diharapkan semoga semua yang terpilih menjadi Rakan Sekretariat SPRUMS dapat memberikan komitmen kerja yang mantap dan dapat menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab dan keikhlasan :) Sebagai pelajar IPT, haruslah kita pandai membahagi masa. Belajar dan aktiviti-aktiviti lain perlu berjalan seiring.

P/S: Segala apa yang kita lakukan, bermula dari diri kita sendiri. Jika kita fikir kita dapat melakukan, tiada apa yang dapat melumpuhkan pemikiran kita itu :)

No comments: