Wednesday, May 9, 2012

Apa aktiviti SPRUMS bulan ni?

Bulan ini aktiviti SPRUMS sangat padat. Boleh dikatakan setiap minggu ada program yang dijalankan. Baru-baru ini SPRUMS telah melancarkan PROGRAM SEKOLAH ANGKAT di SMKA Kota Kinabalu, Sabah. Pelbagai aktiviti dijalankan sepanjang tempoh program ini berlansung. Program ini berlansung selama sebulan. Antaranya adalah PERTANDINGAN BUKU SKRAP dan PROGRAM MENATAP DAN MENDENGAR. 

Itu untuk Program Sekolah Angkat. Hujung minggu ini pulak, SPRUMS akan mengadakan program santai dan riadah (akhirnya dapat juga kami semua rehat dan bersuka-ria...hehe). PROGRAM FAMILY DAY SPRUMS akan diadakan di ODEC, UMS pada hari sabtu ini. Pelbagai aktiviti telah dirancang bagi menjayakan program ini. Yang penting aktiviti wajib iaitu mandi pantai mesti ada. Hehehe...nak buat macam mana. Sabah ni kan pulau, so banyak aktiviti dilakukan ditepi pantai.

Lepas habis aktiviti santai, anggota dan RS SPRUMS akan sambung berprogram lagi. SPRUMS akan adakan MAJLIS PENUTUPAN PROGRAM SEKOLAH ANGKAT pada 24hb Mei 2012. Walaupun majlis penutupan program ini diadakan tetapi hubungan antara pihak sekolah dan SPRUMS tidak terputus begitu sahaja. Terdapat beberapa program lagi yang dirancang dengan kerjasama sekolah angkat. Memandangkan semester ini adalah semester pendek. Jadi program-program tersebut akan diadakan pada semester depan. Program apa ek?? Tunggu...

Selepas selesai Majlis Penutupan Sekolah Angkat, 25hb Mei 2012 akan diadakan MALAM PENGHARGAAN DAN MAJLIS PENYAMPAIAN WATIKAH PELANTIKAN kepada anggota SPRUMS yang baru dilantik. terdapat 24 orang anggota SPRUMS yang dilantik. Tema pada malam tersebut adalah Grammy Night. Tema warna adalah gold. Memang kelasss dan glamor la anggota SPRUMS dan rakan sekretariat pada malam tu. Mungkin juga tetamu-tetamu jemputan tidak mahu terlepas peluang berposing di atas red carpet. Hehehe.

Pada keesokan harinya, 26hb Mei 2012 akan diadakan PROGRAM CERAMAH INTEGRITI DAN ANTI-RASUAH (CITRA). Program ini akan disertai oleh 7 institutsi pengajian tinggi iaitu Institut Perguruan Kampus Kenth, Tuaran, Institut Perguruan Kampus Gaya, Institut Perguruan Kampus Keningau, Kolej Sains Kesihatan Bersekutu, Politeknik Kota Kinabalu, UiTM Kampus Kota Kinabalu dan UMS. Selain aktiviti ceramah, pengisian dalam program ini juga adalah Round Table Discussion (RTD). Hasil resolusi akan diberikan kepada Pengarah dan Naib Canselor Institusi  masing-masing.

Diharap 7 program SPRUMS yang dirancang akan berjalan dengan lancar dan jayanya. Selesai program semua anggota SPRUMS dan juga rakan sekretariat akan berjuang menghadapi final exam pada semester ini. Good Luck semua!!!


No comments: